“Ülkelerine dönen öğrenciler önemli rollerde”
YÖK Başkanı Özvar Antalya Diploması Forumunda “Bölgesel İş Birliğinde Kültür ve Eğitimin Rolü” konulu panele katıldı. Panelde yaptığı konuşmada yükseköğretimde iş birliklerinin önemine değindi. Özvar, bu ortak çalışmaların ülkeler ve topluluklar arasındaki ilişkileri güçlendirdiğinin, çatışmalardan ziyade diyaloğun teşvik edilmesine katkı sunduğunun altını çizdi.
FARKLI KÜLTÜRLER ZENGİNLİK KAYNAĞI
Eğitim ve kültür alanındaki iş birliklerini önemsediklerini vurgulayan Özvar, şunları söyledi:
“Farklı ülkelerden, kültürlerden gelen birçok uluslararası öğrenciye kucak açtık. Üniversitelerde artık rahatlıkla tahsil görebiliyorlar. Kendi kültürlerini bize tanıtabiliyorlar biz de kendi kültürümüzü onlara tanıtabiliyoruz. Farklı kültürlerin birlikte yaşamasının bir zenginlik kaynağı olduğunu düşünüyorum, özellikle Anadolu’da barış halinde yaşamaları kültürel bir mirasımızdır. Bizim yapmaya çalıştığımız, kapsayıcı bir eğitim ortamının üniversitelerde hazırlanmasıdır. Türk üniversitelerinden mezun olmuş diğer ülke öğrencilerini gördüğümüzde gurur duyuyoruz. Çünkü genellikle ülkelerine döndüklerinde çok önemli roller üstleniyorlar. Gerçekten Türkiye ve kendi ülkeleri arasındaki ilişkileri güçlendiriyorlar. Türkiye’de edinmiş oldukları kültürel bilgilerle ülkelerimiz arasında çok daha etkili ilişkiler kurabiliyorlar.”
BÖLGESEL İŞ BİRLİKLERİNİ ÖNEMSİYORUZ
Konuşmasına kurumsal iş birliklerinin önemine işaret ederek devam eden Özvar, öncelikle Türki devletlerle olan ilişkilere vurgu yaptı. Azerbaycan, Özbekistan, Kazakistan ve Kırgızistan başta olmak üzere Türk dünyasıyla yükseköğretim alanında önemli iş birlikleri bulunduğunu ifade eden Özvar, “Kültürel bağlantısı olan ülkelerle çalışma gibi bir şiarımız var. Türki devletlerle çok kuvvetli bağlar kurduk. Bu ilişkiler aynı zamanda kültürel, bilimsel ve teknolojik yönlerde ülkelerimiz arasında iş birliğini güçlendirdi. Bölgesel iş birliği için çok önemli. Sürdürülebilir bölgesel iş birliğini daha da kurumsal hale getirmeye çalışıyoruz” dedi.